Pharma Trend Kalite Yönetim Sistemi
Pharma Trend; kabul ve kontrol, depolama, zararlıların kontrolü, temizlik, saklama şartlarının kaydedilmesi, stokların ve sevkiyata hazır ürünlerin güvenliği, kayıtlar, sipariş kayıtları, iade ürünler, geri çekme plânı, iade ürünler için uygulanacak işlemler gibi ürünün kalitesini veya dağıtım aktivitelerini etkileyecek bütün işlemleri GDP ve GSP sisteminin benimsendiği güvenilir bir kalite sistemi amaçlar.
Bu amacı gerçekleştirmek için Pharma Trend etkin bir Kalite Sistemi uygular ve bu sistemin sürekli gelişmesi için çalışmalar yürütür.
Kalitenin sürekliliğini ve gelişimini sağlamak amacıyla personeline kalite prensibini bir yaşam tarzı olarak aşılar. Bunu; planlanmış depo içi ve dışı eğitimlerle destekler ve en alttan en üst kademeye kadar kalite odaklı bakış açısıyla hareket eder.
Depo Müdürü kalite yönetim sisteminin kurulması ve devamlılığını sağlamakla sorumludur. Ayrıca bunu sağlamak için gereken tesis, ekipman ve personel kaynağını sağlar.

Kalite Sorumluluğu
Deponun Kalite Sorumluluğu Mesul Müdür ve Depo Müdürünün sorumluluğu altındadır. Mesul Müdür sürekli olarak yerel ve uluslararası GDP ve GSP koşullarına uygun kaliteli, etkin ve güvenilir müstahzarlar amacı güden bir kalite sistemi sürdürmekten ve bu sistemi geliştirmekten sorumludur.
Kalite Sistemi; Mesul Müdür sorumluluğunda 6 ana süreçten oluşur:
- Kalite Yönetimi
- Personel
- Bina ve Ekipman
- Dökümantasyon
Şikayetlerin değerlendirilmesi ve Ürün Geri Çağırma - Denetimler (İç ve Dış Denetimler)
Bu süreçler ilgili prosedür ve talimatlarda açıklanacaktır.
Denetimler
GDP ve GSP kurallarına uygunluğu gözetmek ve geliştirmek amacıyla, Depo Müdürü tarafından yıllık iç denetimler planlanır ve uygulanır. Denetimin ardından bulgular raporlanır ve alınması gereken aksiyonlar belirlenir. Aksiyonların tamamlanması için hedef tarihi belirlenir ve bu tarihe kadar çalışmaların tamamlanması sağlanır.
İç denetimlerin yanısıra yerel ve uluslararası makamlar tarafından da dış denetimler uygulanacaktır.
İlkelerimiz
- Hasta istek ve ihtiyaçlarına odaklanmak
- Yaşam kalitesini arttırmaya yönelik iş geliştirme
- Kalite odaklı depo anlayışını ve kalitenin sürekliliği
- Hastayı riske atmayacak şekilde güvenli ve hızlı ürün sevkiyatı
- Ürünlerin hastaya aynı kalitede ulaşmasını sağlamak